Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een artikel ruilen?

De schoentjes kunnen binnen 14 dagen worden geruild.

Voorwaarden voor ruilen:
- Ruilen is mogelijk binnen 14 dagen, na besteldatum.
- Niet gedragen, onbeschadigd, ongewassen.
- In originele verpakking.
- Portokosten en verzendrisico van retourzending zijn voor rekening van de koper.
- Producten met gebruikssporen kunnen niet worden geruild.

Procedure ruilen:
- Frankeer de retourzending voldoende.
- Sluit de factuur bij de retourzending.
- Vermeld duidelijk op de factuur wat u wilt ruilen en wat u wenst terug te ontvangen.

Retouradres:
A@pie B.V.
t.a.v. retourafdeling
Neptunusstraat 44
5721 BK Asten


Wat is de levertijd?

Alle producten zijn op voorraad en we streven er naar uw bestelling te versturen binnen één a twee werkdagen (na ontvangst van betaling). Mocht uw bestelling om wat voor reden dan ook niet direct leverbaar zijn dan krijgt u hierover een bericht van ons. De levertijd naar Belgie is over het algemeen een aantal dagen langer.


Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?

Wanneer u een bestelling heeft geplaatst dan wordt er automatisch een orderbevestiging naar het door u opgegeven e-mail adres gestuurd. Indien u geen orderbevestiging hebt ontvangen kan dat de volgende oorzaken hebben:


- De orderbevestiging is in de 'spam-box' of 'ongewenste mail' terecht gekomen.
- Er is tijdens het bestellen een verkeerd e-mail adres ingevuld.
- De bestelling is nog niet geheel afgerond. Controleer of uw bestelling nog in het winkelwagentje staat en rond uw bestelling af.


Hoe kan ik een artikel retourneren?

Producten kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden.

Voorwaarden voor retourneren:
- Retourneren is mogelijk binnen 14 dagen, na besteldatum.
- Niet gedragen, onbeschadigd, ongewassen.
- In originele verpakking.
- Portokosten en verzendrisico van retourzending zijn voor rekening van de koper.
- Cadeauverpakkingen worden niet vergoed.
- Heb je een product aangekocht met korting dan geldt dat het aankoopbedrag niet wordt teruggestort, maar ontvang je een digitale tegoedbon / vouchercode.

Zodra we uw retourzending hebben ontvangen krijgt u hiervan bericht via e-mail. Terugbetaling vindt plaats binnen 15 werkdagen na ontvangst van de babyschoentjes naar het door u opgegeven IBAN nummer.

Procedure retourneren:
- Frankeer de retourzending voldoende.
- Sluit factuur bij de retourzending.
- Vermeld duidelijk op de factuur je IBAN nummer.

Retouradres:
A@pie B.V.
t.a.v. retourafdeling
Neptunusstraat 44
5721 BK Asten


Wat zijn de verzendkosten?

Je betaalt bij ons een vast bedrag voor de verzending van jouw bestelling, ongeacht het aantal producten dat je bestelt. Zo weet je altijd waar je aan toe bent. 

Gratis verzending bij een orderbedrag van €50,- 
Bij een orderbedrag van €50,- of meer worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Mocht het totale orderbedrag na het retourneren lager zijn dan €50,-, dan zien wij ons genoodzaakt met terugwerkende kracht de verzendkosten a €4,95 in rekening te brengen. Dit bedrag zal verrekend worden met het te vergoeden bedrag.

Zodra je een bestelling plaatst ontvang je een bevestiging van jouw bestelling via e-mail. Het kan voorkomen dat dit mailtje in het mapje 'spam' of 'ongewenste mail' terecht komt. Alle babyschoenen zijn op voorraad en we streven er naar uw bestelling te versturen binnen één tot twee werkdagen (na ontvangst van de betaling).

Bij ons kun je kiezen uit twee manieren van verzenden:

Verzekerde verzending (standaard)
De verzend-, verpakkings- en administratiekosten hiervoor zijn €4,95. Mocht jouw bestelling kwijt raken tijdens de verzending, dan krijg je kosteloos jouw bestelling opnieuw toegestuurd. Bij incorrecte opgave van adresgegevens van klant vervalt alle aansprakelijkheid richting Aapie B.V.

Onverzekerde Verzending
De verzend-, verpakkings- en administratiekosten hiervoor zijn €2,99. Verzendrisico’s komen in zijn geheel voor rekening van de koper. (0,1% van onze verzendingen raakt zoek in de post, m.a.w. 1 op de 1000 verzendingen). Bij incorrecte opgave van adresgegevens van klant vervalt alle aansprakelijkheid richting Aapie B.V.


Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Bij A@pie babyschoenen kunt u op verschillende manieren veilig betalen:

betaalmogelijkheden

Betaalmogelijkheden:
- iDEAL: Internetbankieren voor de volgende banken: ABN AMRO bank - Rabobank - SNS bank - ING bank - ASN bank - Regio bank -Triodos - KNAB - Bunq
- Credit Card: Eurocard - Mastercard - VISA - Meastro
- Paypal
- Mister Cash - Beschikbaar voor Belgische klanten.
- Vooruit betalen: na ontvangst van een bevestigingsmail m.b.t. jouw bestelling maak je het totaalbedrag over op onze bankrekening, onder vermelding van het ordernummer. Na ontvangst van de betaling wordt jouw bestelling in behandeling genomen. (Let op: Het kan voorkomen dat de bevestigingsmail door sommige e-mail providers als spam wordt gezien en in het mapje 'spam' of 'ongewenste mail' terecht komt.) 

Bankgegevens:
IBAN: NL11INGB0003288510
BIC: INGBNL2A
Bank: ING Bank
t.n.v. Aapie B.V. te Lierop

De website is beveiligd zodat misbruik van uw gegevens is uitgesloten. Er worden geen extra betalingskosten in rekening gebracht.


Kan ik een order wijzigen?

Het wijzigen van jouw order nadat je besteld hebt is mogelijk. Ook het toevoegen van producten of het wijzigen van bijvoorbeeld een maat is geen probleem. Voorwaarde is wel dat we jouw order nog niet verwerkt hebben. Geef je wijziging zo snel mogelijk door via mail (info@baby-schoenen.nl) of ons contactformulier.


Ik heb een cadeaubon gekregen, hoe werkt het?

Op de cadeaubon staat een code. Deze kun je bij het afrekenen van jouw bestelling invoeren in het veld: 'cadeaubonnen / kortingscodes'. Het bedrag van de cadeaubon wordt dan van het totaalbedrag van de producten in mindering gebracht.

Is het totaalbedrag groter dan de waarde van de cadeaubon dan kun je het resterende bedrag bijbetalen via iDEAL of een andere betaalmethode. Is het totaalbedrag kleiner dan de waarde van de cadeaubon dan ontvang je voor het resterende bedrag een nieuwe code via email.

Cadeaubonnen zijn te gebruiken voor alle producten in onze webshop echter niet voor verzendkosten. Deze dienen apart te worden afgerekend. Een cadeaubon is twee jaar geldig. Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor geld en kunnen niet worden geretourneerd.


Hoe ontvang ik een kortingscode?

We hebben regelmatig kortingsacties. De kortingscodes worden verstrekt via onze nieuwsbrief en via onze Facebookpagina: www.facebook.com/babyschoenen.

Per bestelling kun je maar van één kortingscode gebruik maken. Bestellingen waarbij een kortingscode is gebruikt kunnen worden geruild, tegen andere schoentjes, kleertjes of tegen een tegoedbon. Echter komen deze bestellingen niet in aanmerking voor restitutie. Het is niet mogelijk een kortingscode te verrekenen met een reeds geplaatste bestelling.


Ik heb een klacht, hoe meld ik deze?

Mocht je een klacht hebben, dan horen we dit graag. We doen er alles aan om een klacht zo snel en netjes mogelijk op te lossen. Klachten kunnen worden gemaild naar info@baby-schoenen.nl onder vermelding van het ordernummer en de aard van de klacht. Voeg eventueel foto bij als dat het probleem verduidelijkt.


Hoe kan ik de babyslofjes schoonmaken?

Door het gebruik krijgen de slofjes een 'used-leather' look en wordt het leer soepeler. Dit is heel normaal en toont aan dat ze goed worden gebruikt. De slofjes kunnen gereinigd worden met een vochtige doek. De slofjes zijn niet geschikt om te wassen in een wasmachine.


Hoe kan ik de maat bepalen?

Het is belangrijk dat je altijd het voetje nauwkeurig meet. “Indicatie leeftijd” en “indicatie schoenmaat” is slechts een zeer ruime indicatie. Baseer de aankoop nooit alleen op de “indicatie leeftijd” en/of “indicatie schoenmaat”.

Meet de lengte van de babyvoet als deze met platte voet op de grond staat. Meet hierbij dan de grootste afstand van de hak tot de grote teen. Tel hier vervolgens 0,5 cm tot 1 cm bij op zodat de babyslofjes de voetjes ruimte geven om te groeien.

Een veel gemaakte fout is dat men de voetjes van de baby opmeet, terwijl de baby de voetjes een beetje “opkrult”, hierdoor meet men een te kleine voet. Een oplossing voor dit probleem is dat men de voetjes meet als de baby aan het slapen is. De baby is dan ontspannen en zo kan men de juiste maat meten van de voeten.

Een ander veel gemaakte fout is dat men de schoentjes “op de groei” wil kopen. We raden dit ten zeerste af. Wanneer men te grote schoentjes (op de groei) koopt, krijg je een baby met “Donald Duck”voetjes (van die grote fladderschoentjes). Daarnaast zal een te groot slofje niet goed passen en regelmatig van het voetje vallen. De maten kunnen per design verschillen.

De maten kunnen per model verschillen. Sommige modellen zijn bijvoorbeeld meer geschikt voor smalle voetjes, andere weer voor bredere voetjes. Als je op het slofje klikt waarin je interesse hebt, dan kun je daar alle informatie vinden over de maatvoering van dat betreffende slofje. 


New Account Register

Already have an account?
Log in instead Of Reset password