Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een artikel ruilen?

De schoentjes kunnen binnen 14 dagen worden geruild.

Voorwaarden voor ruilen:
- Ruilen is mogelijk binnen 14 dagen, na besteldatum.
- Niet gedragen, onbeschadigd, ongewassen.
- In originele verpakking.
- Portokosten en verzendrisico van retourzending zijn voor rekening van de koper.
- Producten met gebruikssporen kunnen niet worden geruild.

Procedure ruilen:
- Frankeer de retourzending voldoende.
- Sluit de factuur bij de retourzending.
- Vermeld duidelijk op de factuur wat u wilt ruilen en wat u wenst terug te ontvangen.

Retouradres:
A@pie Babyschoenen
t.a.v. retourafdeling
Neptunusstraat 44
5721 BK Asten


Wat is de levertijd?

Alle producten zijn op voorraad en we streven er naar uw bestelling te versturen binnen één a twee werkdagen (na ontvangst van betaling). Mocht uw bestelling om wat voor reden dan ook niet direct leverbaar zijn dan krijgt u hierover een bericht van ons. De levertijd naar Belgie is over het algemeen een aantal dagen langer.


Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?

Wanneer u een bestelling heeft geplaatst dan wordt er automatisch een orderbevestiging naar het door u opgegeven e-mail adres gestuurd. Indien u geen orderbevestiging hebt ontvangen kan dat de volgende oorzaken hebben:


- De orderbevestiging is in de 'spam-box' of 'ongewenste mail' terecht gekomen.
- Er is tijdens het bestellen een verkeerd e-mail adres ingevuld.
- De bestelling is nog niet geheel afgerond. Controleer of uw bestelling nog in het winkelwagentje staat en rond uw bestelling af.


Hoe kan ik een artikel retourneren?

Producten kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden.

Voorwaarden voor retourneren:
- Retourneren is mogelijk binnen 14 dagen, na besteldatum.
- Niet gedragen, onbeschadigd, ongewassen.
- In originele verpakking.
- Portokosten en verzendrisico van retourzending zijn voor rekening van de koper.
- Cadeauverpakkingen worden niet vergoed.
- Heb je een product aangekocht uit de sale, dan geldt dat het aankoopbedrag niet wordt teruggestort, maar ontvang je een digitale tegoedbon / vouchercode.

Zodra we jouw retourzending hebben ontvangen krijg je hiervan bericht via e-mail. Terugbetaling vindt plaats binnen 15 werkdagen na ontvangst van de babyschoentjes naar het door jou opgegeven IBAN nummer.

Procedure retourneren:
- Frankeer de retourzending voldoende.
- Sluit factuur bij de retourzending.
- Vermeld duidelijk op de factuur je IBAN nummer.
- Het zou fijn zijn als je de reden van retourneren er bij vermeld. Dit is natuurlijk niet verplicht, maar het helpt ons met het verbeteren van de producten.

Retouradres:
Aapie Babyschoenen
t.a.v. retourafdeling
Neptunusstraat 44
5721 BK Asten


Wat zijn de verzendkosten?

Geen verzendkosten boven €45,00 
Je betaalt bij ons een vast bedrag van €3,49 per bestelling. Bestellingen vanaf €45,00 worden gratis verzonden. Zodra je een bestelling plaatst ontvang je een bevestiging van jouw bestelling via e-mail. Het kan voorkomen dat dit mailtje in het mapje 'spam' of 'ongewenste mail' terecht komt. Alle babyschoenen zijn op voorraad en we streven er naar uw bestelling te versturen binnen één tot twee werkdagen (na ontvangst van de betaling).

Bij ons kun je kiezen uit twee manieren van verzenden:

Standaard verzending
Verzend-, verpakkings- en administratiekosten zijn €3,49 (gratis boven €45,00). Bij incorrecte opgave van adresgegevens van klant vervalt alle aansprakelijkheid richting Aapie B.V.

Verzekerde verzending
Je kunt voor €4,95 kiezen voor een verzekerde verzending. Mocht jouw bestelling kwijt raken of beschadigen tijdens de verzending, dan krijg je kosteloos jouw bestelling opnieuw toegestuurd. Bij incorrecte opgave van adresgegevens van klant vervalt alle aansprakelijkheid richting Aapie B.V.

Verzending buiten Nederland:
De kosten voor verzending buiten Nederland bedragen €4,95


Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Bij Aapie babyschoenen kunt u op verschillende manieren veilig betalen:

betaalmogelijkheden

Betaalmogelijkheden:
- iDEAL: Internetbankieren voor de volgende banken: ABN AMRO bank - Rabobank - SNS bank - ING bank - ASN bank - Regio bank -Triodos - KNAB - Bunq
- Credit Card: Eurocard - Mastercard - VISA - Meastro
- Paypal
- Mister Cash - Beschikbaar voor Belgische klanten.
- Vooruit betalen: na ontvangst van een bevestigingsmail m.b.t. jouw bestelling maak je het totaalbedrag over op onze bankrekening, onder vermelding van het ordernummer. Na ontvangst van de betaling wordt jouw bestelling in behandeling genomen. (Let op: Het kan voorkomen dat de bevestigingsmail door sommige e-mail providers als spam wordt gezien en in het mapje 'spam' of 'ongewenste mail' terecht komt.) 

Bankgegevens:
IBAN: NL17INGB0102874131
BIC: INGBNL2A
Bank: ING Bank
t.n.v. Aapie Babyschoenen te Lierop

De website is beveiligd zodat misbruik van uw gegevens is uitgesloten. Er worden geen extra betalingskosten in rekening gebracht.


Kan ik een order wijzigen?

Het wijzigen van jouw order nadat je besteld hebt is mogelijk. Ook het toevoegen van producten of het wijzigen van bijvoorbeeld een maat is geen probleem. Voorwaarde is wel dat we jouw order nog niet verwerkt hebben. Geef je wijziging zo snel mogelijk door via mail (info@baby-schoenen.nl) of ons contactformulier.


Ik heb een cadeaubon gekregen, hoe werkt het?

Op de cadeaubon staat een code. Deze kun je bij het afrekenen van jouw bestelling invoeren in het veld: 'cadeaubonnen / kortingscodes'. Het bedrag van de cadeaubon wordt dan van het totaalbedrag van de producten in mindering gebracht.

Is het totaalbedrag groter dan de waarde van de cadeaubon dan kun je het resterende bedrag bijbetalen via iDEAL of een andere betaalmethode. Is het totaalbedrag kleiner dan de waarde van de cadeaubon dan ontvang je voor het resterende bedrag een nieuwe code via email.

Cadeaubonnen zijn te gebruiken voor alle producten in onze webshop echter niet voor verzendkosten. Deze dienen apart te worden afgerekend. Een cadeaubon is twee jaar geldig. Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor geld en kunnen niet worden geretourneerd.


Hoe ontvang ik een kortingscode?

We hebben regelmatig kortingsacties. De kortingscodes worden verstrekt via onze nieuwsbrief en via onze Facebookpagina: www.facebook.com/babyschoenen.

Per bestelling kun je maar van één kortingscode gebruik maken. Bestellingen waarbij een kortingscode is gebruikt kunnen worden geruild, tegen andere schoentjes, kleertjes of tegen een tegoedbon. Echter komen deze bestellingen niet in aanmerking voor restitutie. Het is niet mogelijk een kortingscode te verrekenen met een reeds geplaatste bestelling.


Ik heb een klacht, hoe meld ik deze?

Mocht je een klacht hebben, dan horen we dit graag. We doen er alles aan om een klacht zo snel en netjes mogelijk op te lossen. Klachten kunnen worden gemaild naar info@baby-schoenen.nl onder vermelding van het ordernummer en de aard van de klacht. Voeg eventueel foto bij als dat het probleem verduidelijkt.


Hoe kan ik de babyslofjes onderhouden?

Door het gebruik krijgen de slofjes een 'used-leather' look en wordt het leer soepeler. Dit is heel normaal en toont aan dat ze goed worden gebruikt. De slofjes kunnen gereinigd worden met een vochtige doek. De slofjes zijn niet geschikt om te wassen in een wasmachine.

Het is belangrijk om regelmatig te zool op te ruwen met bijvoorbeeld een stukje schuurpapier of puimsteen. Dit voorkomt dat de zooltjes glad worden door vuil wat zich ophoopt in de zool. 


Hoe kan ik de maat bepalen?

Het is belangrijk dat je altijd het voetje nauwkeurig meet. “Indicatie leeftijd” en “indicatie schoenmaat” is slechts een zeer ruime indicatie. Baseer de aankoop nooit alleen op de “indicatie leeftijd” en/of “indicatie schoenmaat”.

Meet de lengte van de babyvoet als deze met platte voet op de grond staat. Meet hierbij dan de grootste afstand van de hak tot de grote teen. Tel hier vervolgens 0,5 cm tot 1 cm bij op zodat de babyslofjes de voetjes ruimte geven om te groeien.

Een veel gemaakte fout is dat men de voetjes van de baby opmeet, terwijl de baby de voetjes een beetje “opkrult”, hierdoor meet men een te kleine voet. Een oplossing voor dit probleem is dat men de voetjes meet als de baby aan het slapen is. De baby is dan ontspannen en zo kan men de juiste maat meten van de voeten.

Een ander veel gemaakte fout is dat men de schoentjes “op de groei” wil kopen. We raden dit ten zeerste af. Wanneer men te grote schoentjes (op de groei) koopt, krijg je een baby met “Donald Duck”voetjes (van die grote fladderschoentjes). Daarnaast zal een te groot slofje niet goed passen en regelmatig van het voetje vallen. De maten kunnen per design verschillen.

De maten kunnen per model verschillen. Sommige modellen zijn bijvoorbeeld meer geschikt voor smalle voetjes, andere weer voor bredere voetjes. Als je op het slofje klikt waarin je interesse hebt, dan kun je daar alle informatie vinden over de maatvoering van dat betreffende slofje. 


Welke pasvormen zijn er?

Geen enkel voetje is het zelfde. Vandaar dat er bij A@pie slofjes verkrijgbaar zijn met verschillende pasvormen. Op deze manier kun je hier bijna altijd een passend slofje vinden.

Er zijn 3 soorten pasvormen verkrijgbaar:

(1) Normaal tot iets smaller: Deze slofjes zijn wat smaller dan onderstaande pasvormen. Heeft jouw kindje een hoge wreef of hele brede voetjes, dan zijn deze slofjes waarschijnlijk niet geschikt.

(2) Normaal tot iets breder: Deze slofjes zijn wat breder dan de andere pasvormen. Deze slofjes zijn ook meer geschikt voor kindjes met een hoge wreef of bredere voetjes. Vooral de grotere maten zijn een stuk breder dan de smallere modellen.

(3) Normaal: Deze slofjes zitten tussen de twee bovenstaande pasvormen in en hebben een gemiddelde pasvorm.

Let op als je meerdere modellen koopt met verschillende pasvormen. Als je slofjes met pasvorm (1) combineert met slofjes met pasvorm (2) zal waarschijnlijk 1 paar te breed of te smal zijn. Slofjes met pasvorm (3) zijn vaak wel te combineren met de andere 2 pasvormen. 


New Account Register

Already have an account?
Log in instead Of Reset password